אם אתה משווק מתחיל בתחום תוכניות השותפים, המאמר הזה יעזור לך להבין את הסוגים השונים של הזדמנויות והתגמולים שקיימים בתוכנית שותפים.
CPS / PPS (Pay Per Sale / Cost Per Sale / מכירה)
בסוג תגמול זה, בתי העסק מציעים למשווקי האינטרנט להביא להם גולשים בכדי שאלה יירכשו מוצרים או שירותים שבית העסק מציע. בתמורה להצלחה, בית העסק משלם למשווק על עמלה על כל מכירה שתהיה, כמובן שהמשווק מרוויח רק כאשר המכירה מתבצעת דרך הקישור שלו ובמסגרת תקופה מוגבלת שנקבע מראש (זמן עוגייה). העמלה המשולם בתגמול זה בדרך כלל נמדד על בסיס אחוז מהמכירה עצמה. משווקים רבים בוחרים להתמקד בשיווק תוכניות מסוג זה, היות והאם יציבים לאורך זמן וניתנים להכוונה לקהל יעד נישתי . כמובן שבכדי שתוכניות שותפים מסוג כזו תצליח, היא חייבת שתהיה לה מוצר איכותי שחיוני לקהל היעד.
CPA / PPA (Pay Per Action / Cost Per Action / הרשמה)
סוג תגמול זה מתגמל את המשווקים כאשר את מצליחים לגרום לגולשים להגיע לדף נחיתה של בית העסק וכתוצאה מכך לבצע פעולה מסיימת שאינה כרוכה ברכישה בפועל או במילוי ליד. כך לדוגמא יכול בית העסק לבקש שהגולש יוריד תוכנה חינם, ייפתח פרופיל משתמש במערכת שלו ללא עלות, ישתתף בסקר או יירשם לרשימת דיוור.
CPL / PPL (Pay Per Lead / Cost Per Lead / ליד)
סוג תגמול זה הוא מהנפוצים ביותר שקיימים היות והוא מותאם לכל בית עסק מצד אחד ומצד שני משווקים אוהבים לעשות בו שימוש היות והוא לא דורש לבצע רכישה מיידית ולכן יחס ההמרה שלו גבוה יותר. כאמור, באחריות המשווק לבצע פרסום שמטרתו להביא גולשים לדף הנחיתה של בית העסק כך שבעקבות זאת, הם מלאו את פרטיהם על גבי טופס בקשת מידע נוסף.
PPC / CPC (Pay Per Click / Cost Per Click / קליק)
סוג תגמול זה מציע תשלום למשווקים בכל פעם שהם מצליחים לגרום לגולשים להגיע לדף הנחיתה של בית העסק באמצעות הקלקה על מודעה ממוקדת. התשלום במקרה של מודל זה הוא קטן מאוד יחסית ולרוב הוא מבוצע עם משווקים שיש להם אתרים ספציפיים המתאימים בדיוק לקהל היעד של בית העסק.
יהודה רגב ? מנכ"ל משותף WeSell רשת תוכניות השותפים המובילה בישראל